ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

دیدار اختصاصی بخشدار آبپخش با چند وزیر

ندای آبپخش / همزمان با سفر رییس جمهور محبوب و مردمی کشور عزیزمان به بوشهر، بخشدار آبپخش برای بررسی مشکلات و مسایل مربوط به بخش با چند تن از وزیران به طور اختصاصی دیدار داشته است.  

کوروش رستمی در گفتگو با عضو هیدت تحریریه ندای آبپخش اظهار داشت : برخی از مشکلات بخش را که شهروندان طی مراحل مختلف به اطلاع ما رسانده بودند در دیدارهایی با وزرا و اعضای هیئت دولت به اطلاع آنها رساندیم. 

بخشدار آبپخش گفت در رابطه با مسایل اختصاصی مانند فروش خرماهای کشاورزان ، کمبود امکانات و ... با وزرابحث و گفتگوهایی داشتیم که همگی قول مساعد جهت رسیدگی و رفع مشکلات دادند. 

رستمی در ادامه عنوان داشت در روزهای قبل از سفر رییس جمهور نامه های زیادی از طرف شهروندان برای ما ارسال شد که همه آنها را به رییس جمهور محبوب کشورمان دکتر احمدی نژاد رساندیم. 

وی ادامه داد : استقبال مردم آبپخش از رییس جمهور بی سابقه بوده است و همه خواسته های مردم به دست رییس جمهور برای برسی رسیده اند که پس از بررسی نتایج آن مشخص خواهد شد. 

کورش رستمی گفت : جهت استقرار ادارات در بخش که خواسته کلیه مردم است نیز پیگیری هایی انجام داده ایم و منتظر اعلام نتایج پیگیری هامان هستیم.

یادواره شهدای آبپخش

7y22obzbyrlslebqlo.jpg 

اولین یادواره شهید روحانی بخش شهید نگهدار اسماعیلی 10 اسفندماه با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آبپخش برگزار خواهد شد. 

دبیر ستاد یادواره روحانی آبپخش مراحل انجامش تا حدود زیادی پیشرفت کرده است و در آینده ای نزدیک آماده اجرا و انجام آن هستیم. 

محمدباقر کازرونی اظهار داشت : از مردم شریف استان و شهر عزیزمان دعوت می کنیم در این بزرگداشت شرکت داشته باشند.

پاپری: دولت برای توسعه استان بوشهر سنگ تمام گذاشت

ندای آبپخش: نماینده مردم شهرستان دشتستان و رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رهاورد سفر سوم رییس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر اختصاص سه هزارو 750میلیارد تومان در قالب 290مصوبه است که سنگ تمام دولت برای شتاب در توسعه این استان است.

به گزارش "ندای آبپخش" ایوب پاپری مقدم شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکید شخص دکتر احمدی نژاد و معاون اول رییس جمهوری و همراهی اعضای هیات دولت منجر به تصویب مصوباتی شد که اجرایی شدن آنها منجر به شتاب در توسعه استان بوشهر خواهد شد.

وی اظهارداشت:همصدایی هیات دولت ، معاون اول رییس جمهوری ، نمایندگان مردم ، استاندار و امام جمعه در بیان مشکلات استان بوشهر یک اتفاق بی نظیر در این استان و کم نظیر در کشور برای تصمیم گیری در سفر سوم هیات دولت بود.

پاپری مقدم بیان کرد:همه اتفاق نظرداشتند که باتوجه به ظرفیت عظیم نفت وگاز، کشاورزی، صیادی و تجارت و بازرگانی در استان بوشهر نباید وضعیت عمران و توسعه این استان به وضع موجود باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر باعث شد تا رییس جمهوری دستورات مبسوطی برای رسیدگی به عمران ، اشتغال ، کشاورزی ، سرمایه گذاری و دیگر بخش های استان بوشهر صادر کنند.

وی بااشاره به ضرورت تسریع در ساخت سدهای مورد نیاز استان بوشهرگفت: تکمیلِ مطالعات و شروع عملیاتِ اجرایی سد های دالکی و دشت پلنگ در سال 1390 از جمله مصوباتی است که تحقق آن مشکلات فراروی کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

پاپری افزود: ازمهمترین درخواست مردم و نمایندگان مجلس، امام جمعه و استاندار بوشهر تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه جدید بوشهر، سد سازی ، اشتغال، استمهال وام ها ، توسعه مراکز آموزش عالی ، آموزشی ، راه آهن ، درمان و کشاورزی بود که در قالب مصوبات مورد تاکید قرار گرفت.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: معاون اول رییس جمهوری دربیان مسایل استان بوشهر و ضرورت تصمیم گیری برای برون رفت از وضعیت موجود سنگ تمام گذاشت.

پاپری با بیان پیام قدردانی مجمع نمایندگان استان بوشهر از رییس جمهوری، معاون اول و هیات دولت یادآورشد: دکتر رحیمی هرچه از دستش بر می آمد در نشست هیات دولت انجام داد تا مصوباتی کارگشا برای توسعه استان بوشهر به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم استان بوشهر در آیین استقبال از رییس جمهوری با وجود اینکه این استان از خدمات کمتری برای توسعه برخوردار شده است اما به پشتوانه رهبری و دولت باعث شد تا این مهم عزم خدمتگزاران را برای پاسخگویی به مطالبات مردم افزون کند.

با موافقت کتبی رییس جمهور|علی زائر انگالی به تهران می رود

ندای آبپخش: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و برنامه ریزی استانداری بوشهر با موافقت کتبی رییس جمهور به یکی از نهادهای مهم کشور نقل مکان می کند.

به گزارش "ندای آبپخش" با توجه به سخت گیری های دولت جهت انتقال کارکنان دولتی به تهران ، با رایزنی های صورت گرفته در تهران ، شخص رئیس جمهور با انتقال وی به تهران موافقت نموده و این موافقت نیز کتبا به ثبت رسیده است .

زائر انگالی که از نیروهای اصولگرا و عضو ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری بوده است ، علاوه بر سابقه خدمت در بانک سپه به عنوان مدیرکل برنامه ریزی و مدیرکل اقتصادی نیز در استانداری بوشهر فعالیت داشته است .

این که وی در چه پستی منصوب شده است هنوز عنوان نشده ولی به احتمال فراوان وی تا چند روز آینده رسما به تهران منتقل شود .


منبع : سوک

نخستین بار در استان بوشهر گیاه دارویی آنغوزه در دشتستان کشت شد

ندای آبپخش: رییس منابع طبیعی شهرستان دشتستان گفت: گیاه دارویی آنغوزه برای نخستین بار در 200هکتار از اراضی بخش ارم و بوشکان این شهرستان کشت شده است.

به گزارش "ندای آبپخش" محمد دشتی زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کشت آنغوزه به منظور حفظ پوشش گیاهی منطقه ، جلوگیری از فرسایش های بادی و تولید و استفاده از آن در ساخت داروهای مفید در درمان ناراحتی های معده، تب و سرگیجه است.

وی از دیگر فواید کشت گیاها آنغوزه را ایجاد اشتغال و درآمد زایی خوب آن برای کشاورز دانست واضافه کرد: بهای فروش هر کیلو از شیره این گیاه چهل هزار ریال است.

دشتی زاده بیان کرد: اکنون با کشت گیاه آنغوزه در سطح 200، برای 50نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رییس منابع طبیعی شهرستان دشتستان گفت: دانه گیاه آنغوزه برای تولید دارو در شرکت های داروسازی به شهرهای تبریز و اصفهان ارسال می شود.

دشتی زاده افزود: برای توسعه و ترویج کشت این گیاه، اداره منابع طبیعی زمین و بذر رایگان در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

شاهین بوشهر به استان دیگر تبعید شد!

کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال اعلام کرد: دیدار دو تیم شاهین بوشهر و سپاهان در حالی برگزار شد که از سوی تماشاگران بوشهری تخلفاتی صورت گرفت.بر همین اساس تیم شاهین بوشهر به پرداخت 10  میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد و یکی از دیدارهای بعدی تیم به استانی دیگر نیز در دستور کار قرار داده شده است و پرونده از این بابت و تا رسیدگی و تعیین تکلیف مفتوح خواهد بود. 
این کمیته در اطلاعیه خود دقیقا اشاره نکرده که اولین بازی خانگی سفیدپوشان بوشهری که مقابل سایپا کرج و شاگردان محمد مایلی کهن است در خارج از استان بوشهر برگزار می شود یا اینکه به زمان دیگری و موقع حساس تری موکول شده است.
  دیدار تیم های شاهین بوشهر و سپاهان اصفهان 16 بهمن ماه در ورزشگاه شهبد بهشتی برگزار و با نتیجه بدون گل خاتمه یافت. پس از این بازی امیر قلعه نویی سرمربی تیم اصفهانی در کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد: شعارهایی در این بازی از طرفداران شاهین شنیده که در مکتب باشگاه نبوده است.
شاهین بوشهر امروز شنبه در دیدار خانگی مقابل پرسپولیس تهران با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و جمعه آینده نیز میهمان راه آهن تهران خواهد بود. 
شاگردان استیلی اکنون 23 امتیازی است و در رده چهاردهم قرار دارد.

شباهت پوشش مجری مراسم اختتامیه فیلم فجر با همسر سرکرده منافقین

ژیلا صادقی، مجری پرانرژی که مدتی ‌است در شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌هایی را اجرا می‌کند، به تنهایی به اجرای برنامه پرداخت و نگاه‌های جست‌وجوگر که به دنبال محمد سلوکی، دیگر مجری اعلام شده برای این مراسم بود، نشانی از او نیافت. شخصی نوع پوشش صادقی را به همسر سرکرده گروهک منافقین تشبیه کرد و گویا از این بابت انتقادهایی داشت!


ژیلا صادقی


ژیلا صادقی

نقدی: بزودی درحیفا و تل آویو قدم میگذاریم

سردار نقدی گفت:جمهوری اسلامی ایران بزودی در میدان بیت المقدس،حیفا و تلاویو قدم می گذارد.

به گزارش سپاه نیوز، سردار محمدرضا نقدی در نشست تعامل و همفکری دانشوران در جمع نخبگان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در بند عباس با بیان اینکه امروز قرن حاکمیت اسلام و خداست، اظهار داشت: استکبار تمام هنر خود را در ترور و شهادت جامعه علمی ایران قرار داده است.

وی افزود: پیشرفت های علمی ما باعث شده غربی ها کینه هایشان را در قالب ترور، جنایت و فتنه گری نمایان کنند.

نقدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بزودی در میدان بیت المقدس، حیفا و تلاویو قدم می گذارد؛ نه برای اینکه استاد و دانشجو را ترور کنیم، بلکه برای انتقام شهیدان شهریاری، صانع ژاله و هزاران شهیدی که از ما به زمین انداختند و آن روز بسیار نزدیک است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دوران ستمگری و ظلم تمام شده است، گفت: علم ضامن استقلال و آزادی و دفع شر مستکبران و زورگویان است؛ به همین دلیل نیز باید برتری علمی داشته باشیم تا آزادانه در مسیر اهداف خود پیش رویم که این دستور اسلام، قرآن و قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا رهبری دیده نشده که در بحث دانشمندی و علم تاکید کند، بنابراین در مسئله جهاد علمی و شکستن مرزهای دانش که مکرر از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، بسیج باید به عنوان نهاد پیشرو گام بردارد.

سردار نقدی با بیان اینکه عشق و شور علمی باید برای کسب علم و معرفت باشد، مشکلات عمده عرصه علمی را شامل اهمیت به مدرک گرایی و ارزشی نبودن علم دانست و تاکید کرد: تهذیب نفس بستر اساسی برای رشد است که متاسفانه کمتر به آن بها داده می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عدم تطبیق علوم انسانی با جهان بینی اسلامی و دوگانگی شخصیتی در این راستا را از دیگر مشکلات عمده در بحث علم دانست و بیان داشت: بسیج باید جهاد علمی و نه صرفا حمایت های مقرراتی داشته باشد، بنابراین افراد بسیجی باید در تمامی عرصه ها علمی، فرهنگی و هنری باید آموزش ببینند و تقویت شوند.

وی گفت: روسای کشورهای غربی پشت تریبون ها به صف شدند که به ایران بتازند و در حمایت از فتنه گری ها سرمایه گذاشتند و همچنین رسانه های آنها پای کار آمدند که تصویر ناامن و آشفته از ایران به دنیا نشان دهند، اما امسال مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه با شعار های پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های علمی و صنعتی را جشن گرفتند و ثابت کردند که دین و ایمان و توسعه صنعتی می توانند در کنار هم قرار گیرند.

اعتراض کارگران یک شرکت در شبانکاره به دلیل عدم دریافت حقوق

ندای آبپخش:کارگران شرکت پانیر در شبانکاره به عدم دریافت حقوق خود اعتراض کردند،به گزارش خبرنگار ما از شبانکاره دشتستان این کارگران به علا آنکه اظهار می دارند مدتی است حقوق ومزایای خودرا دریافت نکرده اند به شدتت نسبت به مدیران شرکت معترض هستند واز مسئولین شهرستان خواستار رسیدگی فوری به این مسئله شده اند.

امشب واریز سهمیه بنزین اسفند خودروها

ندای آبپخش:بیش از 1.3 میلیارد لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 25 نوع خودروی شخصی، عمومی و خدماتی از ساعت 24 امشب سی ام بهمن ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 24 امشب 30 بهمن ماه 60 لیتر بنزین نیمه یارانه ای (با نرخ 400 تومان) به کارتهای هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز می شود.

بر این اساس اسفند ماه امسال میزان سهمیه و قیمت حاملهای انرژی در حوزه حمل و نقل متناسب با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای وسایط نقلیه بنزین سوز، گازسوز و گازوئیل سوز تعیین شده است.
 
در ماه پایانی سالجاری سهمیه خودروهای شخصی 60 لیتر، تاکسی بنزینی 500 لیتر، تاکسی دوگانه سوز 300 لیتر، تاکسی برون شهری 750 لیتر، آژانس و مسافربر شخصی 300  لیتر، وانت نوع یک 200  لیتر، وانت نوع دو 400 لیتر و موتورسیکلت 25 لیتر در نظر گرفته شده است.
 
سهمیه خودروهای گازوئیلی هم برابر سهمیه قبلی بوده و به منظور تامین نیاز خودروهای دیزلی عمومی در روزهای پایانی سال ترتیبی اتخاذ شده تا این خودروها دچار هیچ گونه مشکلی در استفاده از سوخت نشوند.
 
پیگیریهای مهر نشان می دهد در مجموع بیش از یک میلیارد و 320 میلیون لیتر بنزین یارانه ای در قالب سهمیه سومین ماه فصل زمستان به کارتهای هوشمند سوخت خودروها واریز می شود.
 
با حفظ سهمیه بنزین یارانه ای خودروها توسط دولت در اسفند ماه سالجاری و احتساب تولید روزانه 45 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاههای نفت داخلی، امکان تامین این سهمیه ها بدون نیاز به واردات و یا تولیدات واحدهای پتروشیمی وجود دارد.
 
همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از 28 آذر امسال، عرضه بنزین و گازوییل سه نرخی در جایگاه های سراسر کشور آغاز شد، به گونه ای که بنزین حمایتی 100 تومان، بنزین سهمیه ای 400 تومان، بنزین آزاد 700 تومان، گازوییل سهمیه ای 150 تومان و گازوییل آزاد 350 تومان در جایگاه‌ها عرضه می شود.
 
بر اساس اعلام مسئولان وزارت نفت تاکنون محدودیت زمانی برای مصرف سهمیه بنزین یارانه ای (بنزین 100 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت تعریف نشده است و از این رو این ذخیره بنزین نمی سوزد.
 
این در حالی است که در اسفند ماه سالجاری برای خودروها ماهانه 500 لیتر و موتورسیکلتها ماهانه یکصد لیتر بنزین آزاد با نرخ 700 تومانی پیش بینی شده است.
 
در حال حاضر نزدیک به 17 میلیون کارت هوشمند سوخت شامل 10 میلیون و 194 هزار کارت خودرو و 6 میلیون و 725 هزار و 254 کارت هوشمند موتور سیکلت در سطح کشور فعال است.

درخشش تکواندوکاران آبپخش در آزمون کمربند

آزمون کمربند قرمز تا مشکی دان دو زیر نظر فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران در تاریخ جمعه 29/11/89 به میزبانی هیئت تکواندو استان در مرکز استان بر گزار گردید .
که سه تن از تکواندو کارهای آبپخش در آن شرکت کردند که خوشبختانه هر سه موفق به ارتقاء کمربند شدند!
آقای هخامنش درخشان در این آزمون موفق گردید اولین تکواندو کایی از آبپخش باشد که کمربند پوم یک را کسب می کند(کمربند پوم معادل کمربند مشکی می باشد که به رنگ قرمز و مشکی می باشد ،که تکواندو کاهای زیر پانزده سال باید آن را به جای کمر بند مشکی ببندند)
همچنین آقایان علی اکبر حیدری و محمد یزدانی موفق شدند کمربند قرمز بگیرند.
این موفقیت را به هر سه این عزیزان تبریک عرض می نماییم.


مصلح : نمایندگان استان موضع خود را در مقابل جریان فتنه مشخص کنند

ندای آبپخش:امام جمعه برازجان از همه خواص و گروههای سیاسی و اشخاص درون نظام و همچنین نمایندگان استان در مجلس خواست تا موضع شفاف و صریح خود را در قبال جریان فتنه برای مردم روشن کنند
به گزارش دانشجو نیوز حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان  در خطبه های نمازجمعه با اشاره به فتنه های اخیر دشمنان داخلی و خارجی بر علیه نظام اسلامی گفت: در شرایطی که انقلاب اسلامی ایران الهام بخش سایر ملتهای مسلمان در جهان شده است و مردم در مراسم چند میلیونی 22بهمن سالروز پیروزی انتقلاب اسلامی و همچنین پیروزی ملت مسلمان مصر را بر فرعون زمان جشن گرفتند ، فتنه گران داخلی با فراخوانی و دعوت موسوی و کروبی در یک همسویی آشکار با سلطنت طلبان و بهائیان و منافقان و رسانه های وابسته به آمریکا و صهیونیستها و نیز انگلیس در25 بهمن غائله به پا کردند و خوراک تبلیغاتی دشمن را فراهم کردند و اب به آسیاب دشمن ریختند و بار دیگر ضدیت خود را با نظام و ارزشهای آن ابراز نمودند و موجب شهادت و زخمی شدن هموطنانمان گردیدند
امام جمعه برازجان  سپس تأکید کرد : همه خواص و گروههای سیاسی و اشخاص درون نظام و همچنین نمایندگان استان در مجلس موضع شفاف و صریح خود را در قبال جریان فتنه وسران آن برای مردم روشن و ابراز دارند
وی افزود:اکنون ما دوخط بیشترنداریم یکی خط امام و انقلاب و رهبری نظام و دیگری خط استکبار و منافقین و فتنه گران است.
حجه الاسلام مصلح، اکنون خواست همه علما و دلسوزان و آحاد مردم انقلابی را ، تعقیب و محاکمه و اشد مجازات برای جریان و سران فتنه دانست.
همچنین حجه الاسلام مصلح با اشاره به سفر پرخیر وبرکت رئیس جمهورمحبوب و خدوم  و استقبال کم نظیر و باشکوه مردم استان از وی گفت : این سفرها علاوه براینکه نشان دهنده پیوند عمیق میان ملت و نظام و دولت می باشد برکات فراوان دیگری نیز برای مردم دارد .
در این هفته پیش از خطبه ها حجه الاسلام انواری استاد موسسه پژوهشی امام خمینی قم پیرامون جریان فتنه به ایراد سخنرانی پرداخت و حیله و دسایس سران فتنه را در راستای فتنه های معاویه دانست.

ادامه مطلب ...