ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تقلید در زمینه امور دینی کاری پسندیده و عقلانی است

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان بوشهر در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت مولود کعبه با حضور پرشور فعالان فرهنگی در مسجد صاحب الزمان شهر آبپخش برگزار شد به بیان توضیحاتی در رابطه با شبهات پیرامون مساله تقلید در زمینه امور دین و قوانین الهی پرداخت.
حجه الاسلام سید مهدی موسوی نژاد بیان داشت : چندین سال قبل فردی منحرف در جمع دانشجویان جوان مساله ائمه مسئولین (ع) و تولد و وجود امام زمان (عج) را به تمسخر گرفت و یک شبهه عمیق در بین دانشجویان که قشر جوان و حساس جامعه می باشند به وجود آورد.
وی در همین راستا افزود : شبهه ایجاد شده این بود که مگر ما عقل نداریم،مگر خداوند ما را آزاد نیافریده است،پس چرا باید تقلید کنیم،تقلید کاری ناپسند است که موجوداتی که از نعمت تفکر و تعقل محروم اند به آن روی می آورند.
موسوی نژاد گفت : این فرد منحرف چنین شبهه ای را در جمع دانشجویانی که عموما از لحاظ بنیه معنوی و معارف دینی ضعیف می باشند و در سطح پایینی قرار دارند مطرح ساخت و این ذهنیت را در ذهن جوانان وارد ساخت که چرا باید تقلید کنیم.
این مسئول با بیان اینکه نقلید به طور کل یک امر ناپسند و مضموم است عنوان داشت : تقلید ممدوح هم داریم و تقلید ممدوح یعنی اینکه برای انجام هر کاری به سراغ فرد متخصص و فرد چیره دست در همان زمینه برویم و عقل و منطق هم ما را به همین سمت سوق می دهد.
وی ادامه داد : همانگونه که برای تشخیص و درمان بیماری سراغ پزشک حاذق و چیره دست در همان زمینه می رویم و حرف او را بدون چون و چرا می پذیریم و اجرا می کنیم ، در زمینه امور دینی باید از افراد متخصص و چیره دست در این زمینه پیروی کنیم.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان بوشهر اذعان داشت :  هر کسی نمی تواند در زمینه امور و قوانین دینی با توجه به تشخیص خود عمل کند و هر کاری را خواست انجام دهد و در زمینه قوانین الهی و امور دینی باید به تقلید و پیروی از کسانی بپردازیم که در این زمینه تبهر دارند ، اصول و قواعد دین را مطالعه می کنند و قوانین الهی را از آن استخراج می کنند و این عین عقل و منطق است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد