ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

عضو هیئت رئیسه مجلس:|برخی نان خود را در دعوا پیدا می‌کنند

به گزارش ندای آبپخش به نقل از پایگاه خبری نواجنوب:حسین سبحانی نیا از نمایندگانی است که در دوره فعالیت خود در خانه ملت کمتر لب به انتقاد از دولت گشوده و تا جایی که توانسته، فضا را به سمت آرامش و دوری از تنش هدایت کرده است. اما امروز که حاشیه سازی‌ها و قانون‌گریزی‌های دولت را می‌بیند، ترجیح می‌دهد به جرگه منتقدین پیوسته و برای دفاع از حقوق ملت و نمایندگان جلوی دولت بایستد.
او می‌گوید که برای صیانت از حق مسلم مجلس –که در راس امور است- از هر ابزاری استفاده می‌کنند، چه سئوال چه تذکر و چه تحقیق و تفحص.
سبحانی نیا فضاسازی‌های جدید دولت در رابطه با مجلس را به دلیل نوع برداشت از مسائل قانونی دانست و تصریح کرد: دولت هرگونه که می‌خواهد قوانین را تفسیر می‌کند و از آن نتیجه می‌گیرد. انتظار هم دارد که سایرین نیز چنان برداشتی داشته باشند.
وی با تاکید بر حل ساده‌تر مسائل بدون پیرایه و حاشیه، گفت: دولت ابهام در قوانین را سبب عدم اجرای آن می‌داند. اگر هم ابهامی برایشان وجود دارد، قانون راه حل‌هایی را برای رفع ابهامات درنظر گرفته است. اگر کار‌ها از مجرای قانونی و در چارچوب توام با حسن نیت دنبال شود، ماجرا به اینجا نمی‌کشد.

چند بار باید در مقابل دولت کوتاه بیایم؟ دوبار؟ ده بار؟ کار به جایی رسیده که دولت می‌گوید مجلس در راس امور نیست!


دولت متوقع شده

عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: دولتی‌ها همیشه به دنبال حاشیه سازی هستند. رهبر انقلاب همواره بر تعامل و پرهیز از اضطراب و تنش در جامعه توصیه می‌کنند و ما نیز باید به هر شکل خواسته‌های ایشان را تامین کنیم. اما تعامل دراین رابطه یک طرفه و تنها از سوی مجلس بسیار سخت است که البته متاسفانه در چند وقت اخیر چنین روشی حکم فرما است؛ در نتیجه دولت متوقع شده که هرچه می‌گوید سایرین باید قبول کنند.
وی افزود: چند بار باید در مقابل دولت کوتاه بیایم؟ دوبار؟ ده بار؟ کار به جایی رسیده که دولت می‌گوید مجلس در راس امور نیست! این خلاف فرمایشات صریح امام (ره) است. دلیلش هم زیاده خواهی‌های دولت است.
دولت گمان می‌کند با شانتاژ و جنجال و سر و صدا ما کوتاه می‌آییم، نه تنها کوتاه نمی‌آییم، بلکه با تمام قوا جایگاه مجلس و حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: امسال سال جهاد اقتصادی است، باید هر سه قوا تمام همت خود را در جهت رسیدن به آرمان‌ها رهبری به کار گیرند نه اینکه با حاشیه سازی و کم کاری و بی‌قانونی سنگی جلوی پای دیگران اندازند.
جنجال سازی می کنند تا در حاشیه...
وی به سوء استفاده برخی‌ها از فضای تنش زا در کشور اشاره و عنوان کرد: در این میان عده‌ای وجود دارند که نان خود را در وجود دعوا و نا‌آرامی می‌بینند، مسائل جنجال برانگیز پیش می‌کشند تا در حاشیه کارهای دیگر انجام دهند. نمی‌خواهم بگویم چه کارهایی که خود مردم بهتر از سایرین می‌دانند.
سبحانی نیا گفت: ما تا جایی که به مصالح نظام آسیبی وارد نشود، سکوت می‌کنیم، اما زمانی -مثل امروز- که می‌بینیم حیثیت زیر سئوال رفته، از ابزارهای قانونی خود مانند سئوال و تذکر و تحقیق و تفحص استفاده می‌کنیم.

برایشان سنگین تمام شد، تهمت زدند
وی ادامه داد: بسیاری از دولتی‌ها هم از این کار ما خوششان نمی‌آید و برایشان سنگین تمام می‌شود. به ما تهمت می‌زنند که تذکراتمان مستندات قانونی ندارد، تذکر نیست، تقضاست.
وی اضافه کرد: آقای میرتاج الدینی که خود زمانی در مجلس و به تمامی قوانین داخلی آگاه بودند، امروز چه شده که تذکرات ما را اینگونه برداشت می‌کنند؟ مطابق ماده ۱۹۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جهت اجرای اصل ۸۸ قانون اساسی، می‌توانیم به رئیس جمهور و وزیران تذکر دهیم.
اگر بخواهیم به خواسته‌های نابه جای دولت گوش دهیم که دیگر مجلس معنایی ندارد، یک باره دولت بیاید و قانون هم تصویب کند.

عضو هیات رییسه گفت: نمی‌گویم ۱۰۰ درصد تذکرات به جاست، اما آن گونه هم که آقای معاون گفته‌اند نیست، زیر سئوال بردن نمایندگان توسط ایشان به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی اذعان داشت: تا به حال هزار تذکر داده‌ایم و اوضاع این است، اگر تذکر نمی‌دادیم معلوم نبود چه بر سر اجرای قوانین می‌آمد.
این نماینده یادآور شد: رسانه‌های دولتی می‌خواهند با فضاسازی نشان دهند که مجلس در حال فاصله گرفتن از خط رهبری است و برای جبران این کار باید به خواسته‌های دولت تن دهد! در کدام سخنان رهبر انقلاب چنین موضوعی مطرح شده؟ ایشان همواره بر حفظ جایگاه مجلس و عمل به قانون تاکید دارند و این‌‌ همان روحیه است که حضرت امام (ره) داشتند.
یکباره دولت قانون هم تصویب کند
وی ادامه داد: گویی باید به آقایان یادآوری کنم که ایشان در جمع بندی‌های خود در ماجرای ادغام وزارتخانه‌ها و معرفی وزیر جدید با نظر مجلس همراه بودند. رهبری می‌فرمایند که هر چه قانون اساسی ذکر کرده و شورای نگهبان تایید می‌کند، باید اجرا شود.
سبحانی نیا گفت: اگر بخواهیم به خواسته‌های نابه جای دولت گوش دهیم که دیگر مجلس معنایی ندارد، یک باره دولت بیاید و قانون هم تصویب کند.
عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: حرف آخر مجلس به دولت این است که طبق فرموده امام راحل مجلس همیشه یک اصل بوده و هست؛ ما هم در این راستا در دفاع از جایگاه و حقوق خانه ملت، از ابزار‌ها و قانونی و نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد