ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی

ندای آبپخش/ به گزارش خبر نگار ندای آبپخش  شامگاه گذشته  برنامه ای تحت عنوان بزرگداشت

  حماسه سرای بزرگ ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی در سالن آمفی تئاتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش برگزار شد.  

محمد نجفی مسئول این نمایندگی برگزاری این برنامه را ادای دین به جایگاه والای این سخن سرای نامی عنوان کرد و افزود : بر کسی پوشیده نیست در روزگاری که در آن میلیون ها شهید . ایثار گر . آزاده و گمنام . جان بر کف گرفتند تا  ازدین و کیان خود دفاع کنند و امروز خیزش های مردمی و بیداری اسلامی خود حماسه ای است که میرود تا دنیا را در بر گیرد. 

در این برنامه آقای ید الله لشکری  شاهنامه خوان برجسته و محمد لشکری به اجرای برنامه گرم و پر شور پرداختند و اسماعیل زمانی کار شناس ادبیات به ذکر سخن در باب فردوسی و شاهنامه پرداخت . در ادامه عبد الحسین حیاتی مسئول انجمن شعر و داستان نمایندگی  فرهنگ و ارشاد نیز مطالبی در باب موضوع بندی داستان های شاهنامه بیان کردند . و گفتند که بر خلاف دید عموم مردم نسبت به داستانهای شاهنامه که آن را تنها در باب حماسه  می شناسند در داستانهای شاهنامه روح و مضامین مختلفی را از قبیل داستانهای عاشقانه . عارفانه. اجتماعی . سیاسی و غیره  نیز می توان یافت. 

اهدای جوایز و لوح تقدیر به ۲۰ نفر از فعالان  و هنرمندان  پایان بخش این برنامه بود همچنین در پایان نجفی مراتب تقدیر و تشکر خود را از اعضای انجمن شعر و داستان اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد